Saturday, May 19, 2012

ماجراهای صحابه سوال کننده و دو نیم شونده


روزی "صحابه سوال كننده دو نيم شونده" ناغافل ذوالنقار نقي را چسبید و پرسيد: يا نقي ! مگر شما نمی گویید که نباید کسی را به خاطر چیزی که در انتخاب آن نقش نداشته، مثلا رسومات سرزمينش یا معلول بودن ترتيب داد؟
امام با رويي خوش ابتدا سلام كردند و كمي حال و احوال وي و خانواده و والده محترمه را پرسيدند و بعد كمي زور زدند اما ذوالنقار در نيامد. سپس قمه را از نيام مخفي در آورده و با درايتي قدسي چسب و بخيه هاي واصل روي نصف النهار آن صحابه را نشانه رفتند.
.
.
.
روزی ديگر "صحابه سوال كننده دو نيم شونده" ناغافل ذوالنقار نقي و قمه نيام مخفي را دو دستي چسبید و پرسيد: يا نقي ! مگر شما نمی گویید که نباید کسی را به خاطر چیزی که در انتخاب آن نقش نداشته، مثلا جنسيت یا رنگين پوست بودن ترتيب داد؟
با درايتي قدسي پاسخ فرمودند: بلي ولي بازم بستگي دارد؛ كو حالا اول تو سوالت رو تا آخر بپرس ببينم نيتت چيه.
"صحابه س.ك.د.ن.ش" پرسيد چرا مرا كه در انتخاب دين موروثيم از اول هيچ نقشي نداشته ام مرتد مي خوانيد؟
امام از جيب مبارك خود قيچي و بشكاف مبارك را در آورده و كوك و بخيه هاي نصف النهار صحابه را با دست مبارك خود از هم بگسليدند.
.
.
.
روزی ديگرتر "صحابه سوال كننده دو نيم شونده" ناغافل ذوالنقار نقي و قمه نيام مخفي را دو دستي چسبید و خود را به جيب حاوي قيچي امام چسباند خواست پرسيدن آغاز كند كه امام با صورتي خندان و دندان نشان فرمودند: نمي خواد بپرسي من خودم علم لدني دارم مي دونم چي تو سرته؛ ببين عزيزم تو جنسيتت را به درستي همجنس خدا انتخاب كردي و اسلام هم تا كنون قصد ترتيب دادنت را نكرده. پس اين چه سوال احمقانه اي بود كه مي خواستي بپرسي؟ معلومه كه ما به جنسيت صحيح ستمي روا نمي كنيم.
"صحابه س.ك.د.ن.ش" با گستاخي و پررويي تمام گفت نه سوال دومم ر پاسخ بده. من كه خودم تصميم نگرفتم وارد دين بشم چرا حالا مرتد شدم؟
امام با صورتي خندان و دندان نشان و گراييده به سرخي پاسخ داد: تو خودت چرا بي هوا از پشت به ما وارد شدي؟ ها؟! تو خودت شروع كردي همه شاهد بودن! اصن چرا با پاي راست وارد شدي؟ باز مي خواي احاديث شوشول فرنود و ماشين لباسشويي در كنم سوسك بشي همينجا جلوي جمع نفله؟
"صحابه س.ك.د.ن.ش" با بي شرمي و لجاجتي كفر اميز براهين امام را نپذيرفت و دوباره بر سوال خود اصرار ورزيد و بابت ختنه زوركي هم طلب ديه كرد.
امام كه متوجه چشم هاي سوال مند حضار حاضر در معركه شده بود با درايتي قدسي پاسخ فرمودند: ...... ..... دِ ... الاغ .... اگه نمي خواي جزو خمس دهندگان باشي يك حكم ارتداد مي خوري، اگه جزو ديه خواهان ختنه هم بشي "مرتد دوبل" مي شي بهت ديه تعلق نميگيره بي شعور. البته الانم كه ايده تشكيل "كمپين ديه خواهان ختنه " توي ذهن امپرياليستي ات جرقه خورد مي دم حكم سومت هم صادر بشه.
امام تبسم كنان با احساس رضايت از اين پاسخ "فرار رو به جلو" منتظر باز شدن حلقه حضار و گريختن از موقعيت بود كه با ديدن برق چشمان حضار لبخند بر دهانش يخيد و هر چه به زير خشتك و بالا و در و ديوار و سقف و ابر و دار و درخت و جك و جونور نگاه كرد خبري از وحي و نقرئيل و mms نشد . لذا با لحني پر از عصمت و طهارت فرمود البته صحابه جان ، سوال خوبي بود. اجازه بفرماييد توي كمپين يارانم مي گذارم بلكه پاسخ خلاقانه نقويون مان زودتر از سيستم ارتباطي ملكوت به دادمان برسد.


"منتظر كمك زردتان هستم - نقي(ع)"


از صحيفه نقويه

No comments:

Post a Comment