Tuesday, April 17, 2012

نقی و گیر کردن در جهت قبله

 صحابه‌ ای  اینبار با چتر نجات بر امام فرود آمد و گفت:- حاج آقا مسئلة !- بنال!- من چندتا سوال درباره ی جهت قبله و کلاً علت اینکه چرا باید مسلمین به سمت کعبه نماز بخونن دارم. اول اینکه زمین گرده و اگر فاصله ی ما از کعبه بیشتر از حدود 500 کیلومتر باشه ، جهتی که داریم میخونیم چون بر دایره مماس است پس از بالای کعبه رد میشه و به کعبه برخورد نمیکنه! دوم اینکه اگر در نظر بگیریم که جهت نماز خوندن ما بر روی زمین کشیده میشه و از زمین بلند نمیشه ، خب پس ما میتونیم به هر جهتی که خواستیم نماز بخونیم چون زمین گرده و بالاخره مسیر نماز خوندن ما اینقدر دور زمین میچرخه تا با کعبه برخورد کنه!
(در این لحظه مقادیری دود ذولنعوظ از زیر دشداشه نقی به بیرون خزید)
صحابه ادامه داد: همچنین کسیکه دقیقاً در طرف مخالف کره ی زمین نسبت به کعبه قرار دارد ، تکلیف نامشخصی برای جهت نماز خواندن دارد! فکر کنم بهترین راه برای نماز خواندن این فرد این باشد که روی شکم خوابیده و نماز بخواند که نزدیکترین مسیر به کعبه است!

نقی به تته پته افتاد و تلو تلو خوران به سمت ذولنقار روی طاقچه رفت. ذولنقار را در هوا تاب داد تا آنرا بر فرق سر صحابه فرود آورد که ذولنقار به پنکه سقفی گیر کرد و نقی بمدت چند روز همان بالا تاب میخورد تا اینکه سوسن از راه رسید او را نجات داد.


No comments:

Post a Comment