Tuesday, April 17, 2012

نظریاتی در مورد غیبت مهدی

نظریاتی چند در باب غیبت مهدی در میان نقویان :1- گروهی از نقویون به خواجه بودن عسگری اعتقاد دارند که خود دلیلی بر عدم وجود مهدی و نهایتا عدم وجود غیبت میباشد(چیزی که نیامده نمیتواند غیبت کند)2- گروهی دیگر مهدی را متولد یافته میدانند ولی اعتقاد دارند چون ایشان در سن کودکی (5 سالگی) به درون چاه رفته و حداقل سن امامت 8 سالگی است ایشان هنوز کودک بوده (بواسطه عدم نصب ایکون علم لدنی) وهنوز از ترس خلیفه جرات بیرون امدن ندارد یا بواسطه کودکی راه خروج را گم کرده است
3- گروه سوم میگویند مهدی میداند که خلیفه مرده و زمان تغییر کرده ولی از انجا که علم لدنی ایشان در حد غایط و بول و تولی و تبری بوده در مقابل علم جدید چیزی برای ارایه ندارند ولاجرم خوار و خفیف میشوند لذا ماندن را بر بیرون امدن ترجیح میدهند ( توضیح آنکه سطح علم لدنی در حد توجیه مردم بیسواد و بیابانگرد بوده و کشش مقابله با جامعه باسواد امروزی را ندارد لذا ایشان باید علم لدنی را آپدیت نمایند که در این صورت دیگر اسلام مردمی شده و ایشان عملا بی مصرف میگردند )
4- ایشان مترصد فرصتی هستند که با توسل به مردم خرافات زده و با تکیه به آنان ظهور کنند ولی از انجا که دیگر نایبشان خیال پس رفتن ندارد باید با او بجنگد واز آنجا که نایب امام خیل سربازان ساندیس خور دارد و پاشنه آشیل مهدی همان آب انگور(ساندیس در زمان کودکی ما فقط اب انگور بود )است ( ائمه همیشه در مقابل اب انگور ضعف نشان میدادند) پس در جنگ مغلوب میشود و ظهور نکرده جایش را به نائبش میدهد پس نیاید بهتر است
علل الاختلافه فی نقویون فی باب خروج المهدی من ویل –باب اکتشافات دینی-جلد زرده

No comments:

Post a Comment