Wednesday, April 11, 2012

در مدح مولا نقی...


حديث‌هاي نفيس مرا شكار كنيد
به نزد مردم دل‌مرده آشكار كنيد


به طبع طنز دل‌انگيز خود بياراييد 
به خنده خصم مرا خيط و شرمسار كنيد


مرا بزرگ بداريد و آفرين گوييد
به پاي من زر و سيم و گهر نثار كنيد


به جاي آنكه ببوسيد قبر جدم را
ز روي ماه خودم بوس آبدار كنيد


به جاي گندم نذري براي كفترها
دو كفتر تپلو نذر سوسمار كنيد


به ياد داشته باشيد من نقي هستم
از اين حقيقت روشن چرا فرار كنيد؟


اگر طريق صحيح طهارت مخرج
به يادتان ندهم، پس شما چه كار كنيد؟؟


جماع و قتل و حماقت ستون ايمان است
به اين ستون پر از رخنه افتخار كنيد


تبرك است به جان خودم، بفرماييد
به بوي غائط ما جامه مشكبار كنيد


ميان جادّه تنها اگر مرا ديديد
به حق حرضت زهرا مرا سوار كنيد!


جماعت علوي ابلهند و سخت خشن
نقيه پيش بگيريد و استتار كنيد


به ذوالنعوظ بگيريد هرچه مي‌گويند
و يا به خشم اشارت به ذوالنقار كنيد


به روي يار و مي ناب و ماه فروردين
فضاي سرد دل خويش را بهار كنيد

از سوگلي النقي

No comments:

Post a Comment